1. Глухов А.П. Окушова Г.А. Аналитика трансформации межличностного общения под воздействием социальных сетей: от прагматического приятия до романтического отрицания // Материалы IV международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции «Connect-Universum - 2018» 2018. URL: http://connect-universum.tsu.ru/blog/1209.html (дата обращения: 09.02.2019). [Glukhov A.P., Okushova G.A. (2018) The Analyst of interpersonal communication transformation under the influence of social networks: from pragmatic to romantic negation. In: Proceedings of the IV international transdisciplinary scientific and practical WEB-conference "Connect-Universum-2018”. URL: http://connect-universum.tsu.ru/blog/1209.html (accessed 09.02.2019). (In Russ.)].
2. Глухов А.П., Булатова Т.А. Социальные сети как инфраструктура межличностного общения: трансформация и диффузия фреймов коммуникации (кейс томских студентов) // Siberian Socium. 2017. Т. 1 № 2 С. 82-96. URL: https://siberian-socium.utmn.ru/upload/iblock/543/082_096.pdf (дата обращения: 06.02.2019). [Glukhov A.P., Bulatova T.A. (2017) Social networks as infrastructure of interpersonal communication: transformation and diffusion of frames of communication (case of Tomsk students) of the Siberian Society. Siberian Socium [Siberian Socium]. Vol. 1 No 2: 82-96. (In Russ.)].
3. Мадиану М., Миллер Д. Полимедиа: новый подход к пониманию цифровых средств коммуникации в межличностном общении / Пер. с англ. А. Пауковой, В. Чумаковой. // Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2018. № 1. С. 334–356.[Madianou M., Miller D. (2018) Polymedia: Towards a new theory of digital media in interpersonal communication. Transl. from Eng. A. Paukova, V. Chumakova. Monitoring obshchestvennogo mneniya: ehkonomicheskie i sotsialʹnye peremeny [Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes]. No.1: 334—356. (In Ruus.)].
4. Солдатова Г.У., Нестик Т.А., Рассказова Е.И., Зотова Е.Ю. Цифровая компетентность подростков и родителей. Результаты всероссийского исследования. М.: Фонд Развития Интернет, Факультет психологии МГУ им. М.В. Ломоносова, 2013. URL: http://ifap.ru/library/book536.pdf (дата обращения: 09.02.2019). [Soldatova G.U., Nestik T.A., Rasskazova E.I., Zotova E.Y. (2013) Digital Competence of Adolescents and Parents. Results of the all-Russian Study. Moscow: Fond Razvitiya Internet, Fakulʹtet psikhologii MGU im. M.V. Lomonosova. URL: http://ifap.ru/library/book536.pdf (accessed 09.02.2019). (In Russ.)].
5. Broadbent S. (2012) Approaches to Personal Communication. In: Heather A. Horst and Daniel Miller (eds) Digital Anthropology. London: Berg.: 127-146.
6. Jenkins H., Clinton K., Purushotma R., Robinson A.J., Weigel M. (2006) Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. An occasional paper on digital media and learning. The MacArthur Foundation.
7. Kraut, R., Patterson M., Lundmark V., Kiesler S. Mukophadhyay T., Scherli W. (1998) Internet paradox: a social technology that reduces social involvement and psychological well-being? American Psychologist. No. 53(9): 1017-1031.
8. Miller D. (2012) Social Networking Sites. In: H.A. Horst, D. Miller (eds.) Digital Anthropology. London: Berg: 146-165.
9. Turkle S. (2011) Alone together: why we expect more from technology and less from each other. New York: Basic Books.
10. van Dijk J. (2006) The Network Society. Social Aspects of New Media. London: SAGE Publications Ltd.
11. Wellman B., Hogan B. (2006) Connected Lives: The Project. In: P. Purcell (Ed.) Networked Neighbourhoods. London: Springer Verlag.
Комментарии
Сообщения не найдены