1. Веккер Л. М. Психические процессы. Л., 1976. Т. 3.
2. Выготский Л. С. Мышление и речь//Собр. соч. М., 1982. Т. 2. С. 5—361.3. Холодная М. А. Существует ли интеллект'как психическая реальность?//Вопр. психологии. 1990. № 5. С. 121 — 128.4. Холодная М. А. Интегральные структуры понятийного мышления. Томск, 1983.5. Холодная М. А. Психологические механизмы интеллектуальной одаренности // Вопр. психологии. 1993. № I. С. 32—39.6. Campione J., Brown А. Toward а theory of Intelligence: Contribution from Research with Retarded Children // Human Intelligence: Perspectives on its Theory and Measurement / Ed. R. Sternberg.Norwood, New Jersey: Ablex Publ. Corp. 1979. P. 139—164.7. Glaser R. A research agenda for cognitive psychology and psychometrics//Amp. Psychol. 1981. V. 36. № 9. P. 923—936.8. Renzulli T. S., Reis S. M. The Shoolwide Enrichment Model. A Comprehensive Plan for Educational Excellence. Mansfield Center, CT: Creative Learning Press, 1985.9. Sternberg R. Testing and Cognitive Psychology // Amer. Psychol. 1981. V. 36. N9 10. P. 1181 — 1189.10. Walters J., Gardner H. The crystallizing experience: discovering an intellectual gift//Conceptions of giftedness / Ed. R. Sternberg et al. Cambridge: ,Univ. Press, 1986. P. 306—331.
Комментарии
Сообщения не найдены