1. Cwiertka K.J. 2001. Japanese food in Holland: the global trend spreads. Food Culture, V. 3. pp. 15-19.
2. Bestor T. 2014. Most F(l)avored Nation Status: The Gastrodiplomacy of Japan’s Global Promotion of Cuisine. Public Diplomacy Magazine. V. 11. pp. 57-60.
3. Sakamoto R., Allen M. 2011. There's something fishy about that sushi: how Japan interprets the global sushi boom. Japan forum. V. 23, №.1, pp. 99-121.
4. Issenberg S. The sushi economy: Globalization and the making of a modern delicacy. New York: Gotham Books, 2007.
5. Waldfogel J. 2019. Dining out as cultural trade. Journal of Cultural Economics. August.
6. Рахманов А.Б. Глобальное кулинарное пространство и иерархия кулинарных держав. Вестник Томского государственного университета. Философия. Социология. Политология. 2017. № 37, с. 223-231.
7. Рахманов А.Б. Детерминанты глобального кулинарного пространства. ЭКО. 2017. №. 7, с. 72-88.
8. Корнекова С.Ю., Мартынов В.Л., Файбусович Э.Л. Новые направления в общественно-географических науках. СПб, 2017.
9. Мещеряков А.Н. Краткая история японской еды. https://arzamas.academy/materials/745 (accessed 05.02.2021).
10. Тихоцкая И.С. Еда как искусство. Эксперт. 2005. № 3.
11. Маркарян С.Б., Молодякова Э.В. Секреты японской кухни. M., Япония сегодня. 2001.
12. Тихоцкая И.С. Социально-экономическая география Японии. Жизненный цикл японцев. М., 2003.
13. Altintzoglou T. et al. 2016. Traditional sushi for modern consumers: a comparison between sushi consumption behavior in Japan and Norway. Journal of Food Products Marketing, V. 22, № 6.
14. Okada E., Nakamura K. et al. 2018. The Japanese food score and risk of all-cause, CVD and cancer mortality: the Japan Collaborative Cohort Study. British Journal of Nutrition, № 120(4).
15. Социально-экономическая география Японии. Под ред. Тихоцкой И.С. М., Аспект пресс. 2016.
Комментарии
Сообщения не найдены