Гимпельсон В.Е., Капелюшников Р.И., Карабчук Т.С., Рыжикова З.А., Биляк Т.А. Выбор профессии: чему учились и где пригодились? // Экономический журнал Высшей школы экономики. 2009. Т. 13. № 2. C. 172–217.
Кочетов А.Н. Профессиональное образование и рынок труда: проблемы взаимодействия // Социологические исследования. 2011. № 5. С. 82–90.
Попов Д.С., Подольский О.А. Насколько компетентны современные взрослые: международная перспектива // Образовательная политика. № 2 (58). 2012. С. 55–62.
Попов Д.С., Тюменева Ю.А., Кузьмина Ю.В. Современные образовательные траектории школьников и студентов // Социологические исследования. 2012. №2. С. 135–143.
Literacy in the Information Age: Final Report of the International Literacy Study. Paris: OECD Publishing, 2000.
Literacy Skills for the Knowledge Society: Further Results from the International Adult Literacy Survey. Paris: OECD Publishing, 1997.
Literacy, Numeracy and Problem Solving in Technology-Rich Environments Framework for the OECD Survey of Adult Skills. Paris: OECD Publishing, 2012.
OECD Skills Outlook 2013. First Results from the Survey of Adult Skills. Paris: OECD Publishing, 2013.
Schleicher A. PIAAC: A New Strategy for Assessing Adult Competencies // International Review of Education. 2008. Vol. 54. Issue 5–6. P. 627–650.
Technical Report of the Survey of Adult Skills (PIAAC). Paris: OECD Publishing, 2013.
Комментарии
Сообщения не найдены